Rome

Mijn reis begon op de luchthaven van Eindhoven en onze vlucht vertrok om 14:00 uur.

Het regende flink en bij het opstijgen waren we nog helemaal nat.

Tijdens het opstijgen had ik ook last van mijn oren, omdat de luchtdruk in de lucht anders is dan op de grond. Door de dikke laag wolken was er bijna niks te zien. Na een half uurtje vliegen konden we goed over het landschap kijken. Bij de daling van het vliegtuig konden we mooi zien dat het landschap heel erg hobbelig is.

Toen we in het hotel aankwamen waren we heel erg moe. De volgende dag gingen we kijken in de stad en zijn we langs het Forum Romanum gelopen en hebben we de Santa Maria Maggiore bezocht. We zagen een stel lopen dat net ging trouwen. De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan Vaticaanstad. Er stond een lange rij voor de Sint Pieter en ook voor het Vaticaanmuseum. In de Sixtijnse Kapel zagen we de fresco van Michelangelo. Helaas konden we maar een klein deel van het museum zien, want het museum is reusachtig groot. Die avond zijn we ook bij de Spaanse Trappen en de Trevi Fontein geweest. De derde en laatste dag hebben we het Pantheon bezocht. Mijn opa wist te vertellen dat ‘Pan’ alle betekent en ‘Theon’ goden. Deze tempel was dus vroeger voor alle goden.

Ook ben ik in de Sint Paolo Baselic geweest.

De terugvlucht was veel fijner dan de heenvlucht. We hadden minder wolken en zaten op betere plekken. Het eerste wat ik deed toen ik weer thuis was, was op mijn bed ploffen.

Het was heel leuk in Rome en ik zou graag weer eens gaan!