Het Twitter-volk

1. Actieve ABN-negerenden

Zwaar verslaafd. Deze eerste soort lijkt zich vrijwel altijd te vervelen, werkelijk alles boeiend genoeg te vinden om met de hele wereld te delen en daarnaast van mening te zijn dat je buiten school nooit na hoeft te denken over zoiets nutteloos als correct Nederlands. Kenmerken: grote hoeveelheid tweets, gebruik van spellingsmisdaden als het vervangen van sch door een g en vele afkortingen. Daarnaast vaak ook te herkennen aan lage schoolcijfers, omdat zij al hun tijd aan social media besteden.

2. Fanatieke Fans (meisjes)

Retweeten alles van hun idool en andere fans. Gebruiken veel 'OMG' en hun laatste tweet voor ze gaan slapen zegt: 'dreaming about … (naam idool/idolen invullen)'. Kenmerken: 'eigen naam (hartje) idool' als username en soms zelfs een foto van het desbetreffende idool als avatar. Vanzelfsprekend is 90% van hun tweets gerelateerd aan hun idool. Of meer.

3. Immer Intelligenten

Deze soort probeert zelfs de oninteressantste dingen boeiend te laten klinken en geeft vaak haar, natuurlijk intelligente, mening over actuele dingen. Kenmerken: zo indrukwekkend mogelijk taalgebruik, vaak grappig geformuleerde tweets. (Let op: slechts een deel van hen is écht zo slim en grappig, terwijl de rest alleen uit is op zoveel mogelijk retweets.)

4. Stiekeme Spionnen

Weten niet wat ze moeten tweeten of vinden het gewoonweg nutteloos. Wat de spionnen echter wél nuttig vinden, is het lezen van alle tweets van anderen, op zoek naar de nieuwste sappige roddels. Pas op: niets houd je veilig als je gevolgd wordt door iemand van deze gevaarlijke soort. Zelfs niet dat je op je 6e ooit een snoepje van de Kruidvat stal. Kenmerken: weinig tweets, véél volgend.

Als je je daarnaast realiseert dat er ook nog vuilnisbakkenrassen rondzwerven op Twitter, evenals mensen die alle typen graag één voor één uit willen proberen, is je kennis over de Twitter-populatie compleet. AFIS zal nooit meer staan voor Automated Fingerprint Identification System.

* Met particulier bedoel ik, naast alle accounts van bedrijven, ook de honderden vervelende 'retweet als'-, '#herkenbaar'-, '#tienerthings'- en '#LOL'-accounts niet meegerekend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.