In the spotlights Robin met "zijn" Props

Deze maand staat Robin van Props in the spotlight. Props is een video productie bedrijf dat gebruik maakt van nieuwe creatieve communicatie. Hierdoor voeg je een extra klantbeleving toe aan de filmpjes. Nu worden de filmpjes vooral gezien op de website, maar Props laat het filmpje ook via andere kanalen zien. Zo werkt het bedrijf onder andere met Layer, een programma waarmee je digitale inhoud kunt printen op een foto. Wanneer je deze foto scant krijg je een filmpje te zien in Layar.

Het is allemaal begonnen toen Robin voor Studenttv van de Radbouduniversiteit Nijmegen aan de slag ging. Tijdens zijn studie wilde hij iets praktijkgerichts doen koos daarom voor het maken van tv. Hij begon met het presenteren, maar al snel kwam hij erachter dat hij filmen en monteren ook erg leuk vond. Zo leuk zelfs dat hij er dacht geld mee te kunnen verdienen.

Dit werd bevestigd toen zijn leidinggevende bij het callcenter waar hij werkte Robin vroeg om een communicatieplan te schrijven. In de communicatie naar buiten kon volgens Robin een filmpje niet ontbreken en daarom maakte hij een promofilm voor het callcenter. Dit filmpje is inmiddels meer dan 4000 keer bekeken.

Vanaf dat moment kwam het op gang. Hij heeft via via bedrijven benaderd en kreeg zo zijn eerste opdrachten binnen. Hij voert alles alleen uit, hier heeft hij bewust voor gekozen omdat hij best eigenwijs kan zijn. Hij wilt graag zijn eigen ideeën uit kunnen voeren, dan is hij het meest creatief. Soms vraagt hij wel feedback aan zijn omgeving. Dan laat hij zijn werk zien. Maar hij vindt het moeilijk te beoordelen of mensen echt wel kritisch zijn of dat ze gewoon aangeven het leuk te vinden. Hij heeft zichzelf alles aangeleerd, dus hij weet niet of hij het echt goed doet. Hij wil in de toekomst daarom misschien bijgeschoold worden, want soms is hij heel lang opzoek naar het vinden van een juiste oplossing.

Succes

Robin heeft inmiddels al 12 opdrachten mogen vervullen. De laatste tijd gaat het zelf zo goed dat hij zijn bijbaan als barman heeft opgezegd. Momenteel is hij bezig met het maken van 6 filmpjes voor de Molenstraat evenementen. Dit is zijn eerste grote project waar een hoog bedrag aan verbonden is. Dit ziet hij dan ook als zijn eerste echte grote succes.

Obstakels

Maar zoals met alles gaat ook ondernemen niet alleen over roosjes. Robin is een aantal keer tegen obstakels aangelopen. Zo liep hij vaak rond met vragen als: ‘Hoe ga ik een filmpje neerzetten?’, ‘Hoe ga ik de montage doen?’. Hij maakt daarom voor elk filmpje een soort script. Voor een bedrijf is dat best goed te doen, want je hebt genoeg voorbeelden en je weet de boodschap, maar voor een promofilm moet je snel en veel beelden in verhouding met de muziek koppelen. Dit is vrij ingewikkeld en Robin is hier daarom ook een aantal keer op vastgelopen.

Tips

Als je dingen niet weet: alles is op internet te vinden. In eerste instantie moet je alles zelf doen. Wanneer je er echt moeite voor moet doen pik je namelijk sneller dingen op. Hij had bijvoorbeeld erg lang gezocht naar een soort van diepte in een filmpje. Hij heeft maandenlang gezocht naar de oplossing en kwam toen tot de oplossing, terwijl hij ook twee telefoontjes had kunnen plegen. Ondernemer is een kwestie van doen, schijt hebben en risico’s nemen. Vooral als je student bent, want dan heb je nog studiefinanciering.

Meer weten over Props? Check snel de website!

Voor een indruk van zijn werk, bekijk je snel het filmpje.

Hemelvaartsnacht Molenstraat Nijmegen from Props Creations on Vimeo.

Bron: Gewoon Ondernemen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.