Mijn favoriete vakantiebestemming: Marrakech!

Hotel La Mamounia – Marrakech, Marokko.

In 2015 ben ik voor het laatst in Marrakech geweest. Ik ben daar toen 11 dagen gebleven met een vriendin en een nicht. Meerdere familieleden waren op dat moment in Marrakech en die zagen we dus ook regelmatig. Ook nu plan ik weer een trip naar Marrakech voor in de zomervakantie.

In die 11 dagen dat we daar waren, hebben we vooral genoten van het weer en de mooie plekken. Ik was eigenlijk de gids van de groep, omdat ik er al vaker was geweest. Ook was ik de enige die Arabisch en Frans verstond en het een beetje sprak, dus de verantwoordelijkheid lag bij mij. Ik vond dat wel een leuke taak, want ik zorgde dus ook voor leuke planningen en bestemmingen.

We hebben natuurlijk genoten van de zon en gezwommen bij het zwembad in het hotel waar we verbleven. Naast dat zwembad, zijn we ook naar een aantal zwembaden en zwemparken gegaan. Een erg leuk zwempark in Marrakech is Oasiria. Dat is een zwempark met allerlei glijbanen. Verder zijn we gaan zwemmen bij luxe zwembaden, zoals Brazilian Beach, Nikki Beach en La Plage Rouge. Dat zijn zwembaden waar je echt kan relaxen en loungen.

Nikki Beach – Marrakech, Marokko.

Naast al dat zwemmen, hebben we ook de mooie plekken en gebouwen in Marrakech bezichtigd. Zo zijn we bijvoorbeeld naar Jardin Majorelle geweest. Dat is een mooie tuin met een klein museumpje. Daarnaast hebben we een tour gedaan door de stad in een tourbus. Dat was natuurlijk hartstikke warm, maar een echte aanrader! Zo kwamen we langs allerlei historische gebouwen in de stad en reden we door het vakantiepark La Palmeraie. Daar stopt de bus ook nog even, zodat je een ritje kan doen op een kameel. Het is ook mogelijk om quads te rijden in dat park.

Jardin Majorelle – Marrakech, Marokko.

In de avond gingen we vooral buiten relaxen. Avondjes uit, drankjes doen, terrasjes pakken en uiteten. Ook gingen we vaak naar het marktplein, genaamd Djemaa el Fna. Daar kan je allerlei mooie spulletjes en souvenirtjes kopen.

Djemaa el Fna – Marrakech, Marokko.

Er zijn veel opties in Marrakech. Dat is de reden dat ik nog lang niet uitgekeken ben op deze stad. Er valt nog een hoop te ontdekken en zien!